Ensi viikolla vietetään Hiihtolomaa, ja tämä aiheuttaa muutamia muutoksia Ryhmäliikuntaan:

Su 16.2 klo. 17.00 YinYoga, ohjaajana Nora
Ti 18.2 klo. 19.40 Liikkuvuus TAUOLLA
Ke 19.2 klo. 17.30 RVP, ohjaajana Heidi
klo. 18.20 Fitball, ohjaajana Heidi
klo. 19.10 FitnessPilates, ohjaajana Heidi
Su 23.2 klo. 17.00 YinYoga, ohjaajana Nora

Tervetuloa kokeilemaan uutta lajia; YinYogaa:

Yin on restoratiivinen ja terapeuttinen joogamuoto, joka rauhoittaa kehoa ja mieltä. Siinä päästetään irti kaikesta suorittamisesta ja yin toimiikin hyvänä vastapainoa yang-tyyppiselle, fyysisemmälle joogalle (esim. astanga). Yin joogalle on tyypillistä passiiviset asennot kevyellä, pehmeällä venytyksellä, rauhallisuuteen ja tietoiseen läsnäoloon perustuen. Jokaisessa asennossa ollaan vähintään 3-5 minuuttia, mikä antaa aikaa myös mielen rauhoittamiselle. Yinissä halutaan päästä venyttämään sidekudosta lihasten sijaan ja se onnistuu silloin, kun venytykseen ei mennä liian syvälle ja siinä pysytään pidemmän aikaa. Tunneilla keskitytään paljon lantion ja alaselän venytyksiin, koska näillä alueilla on erityisen paljon sidekudosta ja sinne varastoituu joogafilosofian mukaan helposti fyysisiä ja henkisiä jännitteitä. Jos sinulla on pitkään jatkunutta jäykkyyttä ja särkyjä kehossasi, mielialavaihteluita, liikaa ajatuksia pyörimässä päässäsi, tunnet itsesi väsyneeksi tai päin vastoin ylivirittyneeksi ja haluaisit saada kierroksia alas, saattaa yin jooga olla juuri sitä mitä tarvitset. Venytysten tukena käytetään pehmeää jooga-tyynyä, bolsteria.

86725461 605757213599317 4145092037089165312 n