Circuit on huipputehokas kuntoilumuoto, joka yhdistää toiminnallisen harjoittelun ja kovan rasituksen niin, että koko keho ehditään käydä läpi 45min treenissä. Circuit -treenin aikana voidaan kehittää useita kehon eri fyysisiä ominaisuuksia mm. kestävyys, voima, nopeus, tasapaino, liikkuvuus tai painottaa treenin teema joihinkin näistä tarkemmin.

Tyypillisesti treeni on intervallityyppistä kiertoharjoittelua, jossa tehdään useita eri liikkeitä määrän tai ajan mukaan ja vaihdetaan liikettä lyhyen lepoajan jälkeen. Osa liikkeistä voi olla hyvinkin vaativia, mutta aina on myös mahdollista suorittaa ns. helpotettu tai vaihtoehtoinen liike. Yleisimpiä Circuit -liikkeitä ovat erilaiset juoksut, punnerrukset, kyykyt, vatsaliikkeet ja hypyt. Oman kehon lisäksi painoina voidaan käyttää kahvakuulia, levytankoja, käsipainoja, kuntopalloja jne. Sen sijaan, että harjoitetaan yksittäisiä lihaksia, Circuitissa harjoitetaan liikkeitä ja liikkumista. Harjoittelussa korostetaan ihmisen luonnollisia liikeratoja. Esineen nostaminen maasta (maastaveto) tai tuolille istuminen (jalkakyykky) ovat arkisia esimerkkejä toiminnallisesta harjoittelusta ja niitä tulee vahvistaa läpi elämän.

Circuit -tunnit tarjoavat matalamman osallistumiskynnyksen toiminnalliseen harjoitteluun.

Erityistä: tunnit ovat 45min mittaisia "