Aktiivisen, hitaan liikkeen ja siihen yhdistetyn hengityksen avulla lisätään lihasten joustavuutta ja rangan liikkuvuutta. Tunnin tavoitteena avata kehoa, parantaa aineenvaihduntaa ja lisätä notkeutta. Oikein linjattu keho on ryhdikkään olemuksen salaisuus. Tunti sopii kaikille.

Tunti koostuu turvallisista, mutta tehokkaista perinteisen hathajoogan asanasarjoista, joissa keskitytään erityisesti luomaan ja vahvistamaan yhteyttä voiman, liikkeen, hengityksen ja katseen kohdistamisen välillä. Näin saadaan aikaan kokonaisvaltaisesti kehoa ja mieltä tasapainottava, vahvistava ja rauhoittava harjoitus, joka myös auttaa parantamaan keskittymiskykyä.
Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille.

Niska-, hartia- ja selkäkivut ovat monille tuttuja ja yleisiä vaivoja. Tunnilla keskitytään niskan, hartioiden ja selän hyvinvointiin ja tunti sopii kaikille.

Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä sekä venyttelyistä ja liikkuvuusharjoitteista. Tunnilla pyritään niska-, hartia-, selkä- ja vatsalihaksia vahvistamalla parantamaan ryhtiä, lisäämään aineenvaihduntaa ja rentouttamaan ylikireitä ja jännittyneitä lihaksia. Tunnilla käytetään eri välineitä ja tavoitteena on päästä eroon jäykästä selästä ja jännittyneistä hartioista.

Tunnilla harjoitetaan ja rentoutetaan niska-hartia-selkäaluetta kepin avulla. Lievittää kipuja, parantaa ryhtiä ja vahvistaa lihaksia. Liikkeet ovat helppoja ja selkeitä.

Kehonhuolto on olennainen osa harjoittelua ja harjoittelusta palautumista. Tule venyttelemään, rullailemaan tai avaamaan vartaloasi pehmeiden, liikkuvuutta ja venyvyyttä lisäävien liikkeiden tahtiin.

Pilates vahvistaa erityisesti syviä vatsalihaksia ja keskivartaloa. Pilates myös kohentaa ja ylläpitää ryhtiä sekä pitää selän terveenä. Pilatesharjoittelulla saat vartalostasi vahvan ja sulavalinjaisen. Tunti sopii myös aloittelijoille, mutta oikean rytmin löytymiseen voi mennä muutama tunti.

Yin joogalle on tyypillistä passiiviset asennot kevyellä ja pehmeällä venytyksellä. Yinissä halutaan päästä venyttämään sidekudosta lihasten sijaan. Sidekudoksen venyttäminen onnistuu juuri sillä, ettei venytykseen mennä liian syvälle ja siinä pysytään pidemmän aikaa. Tunneilla keskitytään paljon lantion ja alaselän alueille, koska näillä alueilla on erityisen paljon sidekudosta, ja sinne varastoituu joogafilosofian mukaan helposti fyysisiä ja henkisiä jännitteitä.

BodyBalance on joogaan, Pilatekseen ja Tai Chiin pohjautuva rauhallinen tunti missä sekä keho, että mieli ovat vahvasti mukana. Tunnilla harjoitat kehon hallintaa, voimaa sekä tasapainoa hallitusti tehtävien liikkeiden ja staattisten pitojen kautta. Tunti sopii myös palauttavaksi harjoitukseksi liikkuvuutta lisäävien harjoitustensa ansiosta.

Tunnin tarkoituksena on käsitellä lihasten ympärillä olevia lihaskalvoja, jotka vaikuttavat liikkuvuuteemme eniten. Lihaskalvot koostuvat kerroksista ja niiden jumittuessa toisiinsa, liikkuvuus heikkenee. Tunnilla tehdään dynaamisia venytyksiä ja käytetään foamrollereita. Rullaaminen hajoittaa myös kudoksia, kuten mikä tahansa treeni, joten huomioithan ettei ole suotavaa jäädä tunnin jälkeen enää jumppiin tai salille! Anna lihasten palautua myös tästä treenistä!

Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa ja ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksi käyttäen. Sopii vähän polkeneille, ensimmäisiä kertoja pyörän selässä oleville polkijoille tai pitkästä aikaa pyörän satulaan palaaville. Tunnin aikana tutustutaan pyöräilytekniikkaan, pyörän säätöihin ja ajoasentoon. Palauttava, ylläpitävä ja aloittelijat!